Lige til kanten…

Sharp har i sit segment af store multifunktionsprintere et par maskiner, der kan noget ud over det sædvanlige. Og ”det sædvanlige” er fx nemlig ikke at printe helt til kant, og efterlade en hvid ramme omkring, fordi multifunktionsprintere ikke kan printe ud over kant, ligesom det sker ved fx offset trykkeri. Den tekniske forklaring handler om overskydende farvetoner, der vil flyve rundt i maskinen og gøre skade, desuden skal der skæres lidt af kanten osv. Men nu kan du få print til kant med Sharps store MFP’er alt sammen klare med innovativ teknologi til at samle overskydende toner op og en kniv, der trimmer kanten af brochuren. Som direktør Ole Skadhede siger ”Det er det, de andre MFP-producenter siger er umuligt.” Derfor tillader vi os at sige, ”Sharp – når alting er muligt”. Læs her om et firma, der er glade for denne funktion. Deres brochuremateriale fremstår nemlig i top-professionel kvalitet med digitalprinter in-house.

Dit eget professionelle trykkeri

I Lystrup tæt på Aarhus ligger firmaet Millarco International A/S, der har valgt at investere i en af de avancerede Sharp-maskiner, fordi Millarco er afhængige af at kunne rykke hurtigt ud med topprofessionelt materiale til deres kunder. Ifølge marketingansvarlig Carsten Fonnesbæk valgte Millarco at investere i en Sharp MFP med mulighed for farveprint til kant fordi virksomheden har brug for med ganske kort varsel løbende at kunne ændre i det trykte materiale til kunderne, ikke være afhængige af en tidskrævende trykstart eller være prispresset til store oplag. Ryger nogle varer ud og andre ind, kan man hele tiden ændre i tryksagen, så der ikke ligger forkerte brochurer i butikkerne.

Forskelligt brochuremateriale til forskellige indkøbsafdelinger

Carsten Fonnesbæk fortæller, at Millarco har 15 forskellige brands i alt fordelt på mærkevarer og egne brands, og i deres hovedkatalog præsenteres samtlige brands. Sharp-maskinen bruger Millarco til at lave flere og mindre omfattende, men sortiment-opdelte brandkataloger. Der er i de forskellige indkøbsafdelinger i fx byggemarkeder brug for mere specifikt materiale til det område, de lige beskæftiger sig med fx håndværkstøj, haveredskaber, grill mv. Således optimerer Millarco præsentationen af de forskellige produkter, så de respektive indkøbere ikke skal bladre igennem fx 200 irrelevante sider for at finde netop de 25 sider, der omhandler det, de har brug for at vide. Sharp MFP’eren bruges således til at lave specielle brandkataloger for Millarco, men også til særlige tilbudskataloger kun målrettet den enkelte kunde. Det betyder, at Millarco har brug for hele tiden at kunne ændre i deres trykte materiale og det skal gerne gå hurtigt. ”Skal vi vente på at sende til et trykkeri, så går der nemt nogle dage, og det kan vi ikke rigtig arbejde med. Når kunderne efterspørger noget lækkert materiale med særlige tilbud, så er det nu og her, det skal foregå,” fortæller Carsten Fonnesbæk. Og det var egentlig en af grundene til, at vi valgte netop den Sharp-maskine her i huset.” Millarco kan derfor på vegne af kunden med kort varsel lave en specifik brochure indeholdende et særligt tilbud på netop det sortiment, kunden har fra Millarco.

Lækkert materiale til high-end produkter

Desuden er det af og til muligt gennem aftaler med butikkerne/byggemarkederne at få lov til at lægge nogle brochurer med Millarcos forskellige brands med henvisning til de øvrige produkter, Millarco har inden for dette sortiment, men som måske ikke er på lager i butikken. Hvis fx butikkens kunder ønsker et særligt haveredskab i en dyrere version end det, butikken har i sortiment, kan de læse om de forskellige muligheder i brochuren og få det bestilt hjem gennem butikken. Materialet skal være professionelt og have kort deadline. Oplaget kan desuden målrettes de forskellige butikker og modtagere. ”Det er jo opstarten, der er det dyreste, når man sender til trykkeri. Man skal op på en vis mængde for at få en fornuftig pris på tryksagen,” fortæller Carsten Fonnesbæk, ”Med Sharp-maskinen kan vi lave et mindre oplag ad gangen. Det er jo ikke et problem, når vi hele tiden har friheden til at opdatere tryksagerne løbende, når der så ofte kommer ændringer. Uden at skulle vente på andre.” Carsten Fonnesbæk fortæller også, at man jo kan bestille noget lækkert papir, og dermed præge og variere sit trykte produkt.

Fordelen er naturligvis også, at man selv kan printe en korrekturversion ud, inden man fx modtager en større stak tryksager, der måske, som det jo kan ske, er fejlbehæftede.

Markedsstandere i massevis

Udover brandkataloger, sortiments- og tilbudskataloger og brugervejledninger leverer Millarco også gerne markedsstandere, skilte og bagkort til alle varerne i de forskellige byggemarkeder. Hvis et produkt er udsolgt, kan butikken scanne varenummeret fra bagkortet, sende det ind til Millarco, der straks sender nye varer afsted. Naturligvis leverer Millarco også labels og andet, når det er påkrævet, trykt på Sharp-maskinen.

Med andre ord, har du brug for ofte at ændre i dit trykte materiale, har du brug for flere forskellige tryksager i mindre oplag, har du brug for at kunne reagere hurtigt uden om trykkeriernes – så er Sharp dit helt eget pålidelige trykkeri.

SHARP CENTER AARHUS – NÅR ALTING ER MULIGT

Læs mere om